Program stjecanja srednje stručne spreme za zanimanje SANITARNI TEHNIČAR uz osigurane materijale i praksu u Ustanovi za obrazovanje odraslih Dominus

Sada samo: €1240.96

Sada samo:€1240.96 Pogledaj detalje ponude
OPIS PROGRAMA
Obrazovanje treba omogućiti dobro strukovno obrazovanje kojim će se uključiti u rad na provođenju preventivne zdravstvene zaštite. Program je usklađen s očekivanim novinama primjerenim radu sanitarnog tehničara. Strukovni sadržaji imaju zadaću omogućiti polaznicima stjecanje sustavnih stručnih znanja iz područja pretraga vode, higijene i tehnologije namirnica, mikrobiologije, parazitologije, epidemiologije, dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije, znanja iz područja okoline i zdravlja, zdravstvenog odgoja i socijalne medicine. Strukovni sadržaji moraju dati potrebna znanja i vještine koje određuju osobine, sposobnosti i navike sanitarnog tehničara. Ti sadržaji izvode se putem predavanja, vježbi, seminarskih radova, rješavanjem problema.Strukovni sadržaji čine osnovu strukovnog obrazovanja i osposobljavanja sanitarnog tehničara na poslovima i zadacima provođenja preventivne zdravstvene zaštite, nakon završene srednje škole.
ZNANJE, VJEŠTINE I SPOSOBNOSTI KOJE SE STJEČU ZAVRŠETKOM PROGRAMA
Obrazovanje sanitarnog tehničara u području zdravstva, osim zajedničkih ciljeva u sustavu srednjoškolskog obrazovanja utvrđenih zakonom, ima svrhu i zadaću da polaznici usvoje znanja i vještine te da se osposobe za obavljanje poslova u provedbi preventivne zdravstvene zaštite.
SVRHA PROGRAMA
· osposobiti polaznika za propisno uzimanje i prijenos uzorka ljudskih ekskreta i drugih materijala (osim likvora, srži i tkiva);.· osposobiti polaznika za ispravno uzimanje i prijenos uzoraka hrane, vode, otpadnih tvari i predmeta opće upotrebe;· osposobiti polaznika za kontrolu namirnica, vode otpadnih tvari i predmeta opće upotrebe;· osposobiti polaznika za izvođenje dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije;· osposobiti polaznika za suradnju u timu tijekom poduzimanja higijensko-epidemioloških mjera koje napose obuhvaćaju zdravstveni nadzor nad osobama i objektima u proizvodnji, prometu, skladištenju namirnica, predmeta opće upotrebe, pitke vode, dispozicije otpadnih tvari i nadzor nad drugim osobama i objektima koji mogu imati utjecaja na ljudsko zdravlje te provođenje tih mjera;· osposobiti polaznika za razumijevanje postupaka i metoda u provođenju zaštite zdravlja stanovništva;· osposobiti polaznika za savjesno, točno i precizno izvođenje analitičkih postupaka;· razviti kod polaznika profesionalnu svijest i odgovornost, odnos prema zdravlju i bolesti te prema mjerama za očuvanje i unapređenje vlastitoga i tuđega zdravlja.
Budući da odgoj i obrazovanje sanitarnog tehničara proizlazi iz specifičnosti djelatnosti, a to je rad s ljudima, rad na terenu i analitički postupci radi zaštite zdravlja pučanstva, posebno značenje pridaje se zadaći obrazovanja koja je usmjerena na:· razvijanje humanog odnosa prema bolesniku, njegovoj obitelji i okolini, čuvanje profesionalne tajne· komuniciranje u sklopu radnog tima· komuniciranje sa strankom i pacijentom· urednost, točnost, preciznost i savjesnost.
Tijekom obrazovanja treba poticati individualne sposobnosti i intelektualni razvoj polaznika te odgajati društveno obzirne i odgovorne osobe. S obzirom na znanstvena, tehnološka i strukovna znanja, strukovni sadržaji čine osnovu stručnog obrazovanja i osposobljavanja sanitarnih tehničara za poslove i zadaće u provođenju preventivne zdravstvene zaštite nakon završene srednje škole.
ZADAĆE STRUKOVNIH SADRŽAJA
dati potrebna objašnjenja za razumijevanje rada sanitarnog tehničara, znanja i vještine koje određuju osobine, sposobnosti i navike sanitarnog tehničara;omogućiti polaznicima stjecanje sustavnih stručnih znanja za zahtjeve profesionalnog rada i djelovanja u području rada preventivne zdravstvene zaštite.
Sastavni dio stručno-teoretskog obrazovanja i osposobljavanja sanitarnog tehničara jesu vježbe. Dio strukovnih sadržaja čini i strukovna praksa čija je zadaća postupno uvođenje polaznika u poslove sanitarnog tehničara u stvarnim uvjetima. Strukovna se praksa izvodi pod vodstvom zdravstvenih djelatnika u zdravstvenim ustanovama. Dio obrazovnog programa su fakultativni sadržaji koji nisu obvezatni, a organizira ih škola. Tijekom obrazovanja polaznike treba upozoriti na veliku odgovornost u budućem profesionalnom radu i upoznati ih sa suvremenim metodama rada.
ZADAĆE OPĆIH SADRŽAJA
ostvarivanje svrhe zajedničkog interesa (razumijevanje, i podizanje kulture življenja, briga za tjelesni razvoj i zdravlje polaznika za život i praksu, nužno poznavanje društvenih i gospodarskih prilika i stvaranja potrebne mogućnosti komuniciranja);stjecanje temeljnog obrazovanja iz prirodoznanstvenog i društvenog područja radi usvajanja potrebnog znanja za razumijevanje i svladavanje stručnih sadržaja te stjecanje podloge za nastavak obrazovanja.
SPECIFIČNA SVRHA OBRAZOVANJA
Obrazovni program za sanitarnog tehničara treba omogućiti stjecanje dobrog općeg obrazovanja, ponajprije u prirodoznanstvenom i jezičnom području, što će omogućiti razumijevanje strukovnih sadržaja i nastavak obrazovanja.Uz široko opće obrazovanje i dobro strukovno obrazovanje, polaznici se osposobljavaju za uključivanje u rad, nastavak školovanja i samoobrazovanje za humano i zahtjevno zanimanje sanitarnog tehničara.